wtorek, 31 sierpnia 2021

Rękodzieło i przysłowia - sierpień

Comiesięczna zabawa u Splocika w Rękodzieło i interpretacje przysłów zaowocowała kilkoma pracami.

Wychodzi na to, że mam prace na obydwa zaproponowane przysłowia.

                            1. Czytasz jakąś książkę po raz pierwszy, poznajesz nowego przyjaciela;                                         czytasz ją po raz drugi, spotykasz starego. 
                            2. Z czasem wróble na strachu siadają.

Zacznę od drugiego.
Wszystko zaczęło się od Ewy - Hubki i jej pasji.
Otóż na Fb w grupie "Świry Rękodzieła Inspirują", Ewa prowadzi wyzwania TAZ - Tag, ATC, Zakładki i co jakiś czas organizuje live'y pod te wyzwania.
Ostatnio tematem było mediowe kolorowe tło i kolaż.
Jako, że podchodziłam do tego jak do jeża, czytaj Stracha, to nie wiedziałam jak to ugryźć, aż w końcu Ewa napisała bardzo czytelną "instrukcję" no i podziałałam. Nie taki STRACH straszny jakby się wydawało. No więc mogę powiedzieć, że usiadłam na tym strachu  :)
Moje kolażowe ATC wygląda tak:



A co do pierwszego przysłowia, to z szydełkiem lubujemy się i to bardzo.
Jednak chyba wolę takie szybkie robótki, a ten kocyk, bo o nim mowa w tym "przysłowiu", to przyjaciel, który odszedł w zapomnienie, straciłam do niego moje uwielbienie.
Jednak co się odwlecze to nie uciecze i  im więcej robótki przybywało, moja miłość do niego wróciła.
Kocyk po roku czasu doczekał się swojego finału.
Zaczęłam go w zeszłym roku w lutym, coby zdążyć na narodziny mojego siostrzeńca, nie udało się na czas. Brakło włóczki, zauroczenia, itp. Zrobiłam kocyk wg zaplanowanego wzoru, ale 
mały ma już skończony roczek, a kocyk zrobił się za mały. W końcu zebrałam się w sobie, dokupiłam włóczkę w zbliżonych kolorach i dorobiłam obwódkę, ale już bez bąbelków, tylko czyste gładkie kwadraty i kocyk zyskał na wielkości. 
Ostateczne wymiary to 90 cm x 100 cm.
Włóczką, którą użyłam to akryl z bawełną i bambus z akrylem.
Robiłam szydełkiem nr 3.
Bąbelkowe wzory pochodzą z internetu, literki sama wymyśliłam.







Tutaj etapy powstawania kocyka :

sierpień 2020


luty 2021


marzec 2021


lipiec2021



 Tutaj w trakcie dorabiania obwódki sierpień 2021


Przy okazji pokażę jeszcze smoczka, którego zaczęłam w maju, coby miał być gotowy na Dzień dziecka, ale dopiero teraz w sierpniu go dokończyłam.
Do kompletu do kocyka.




Dziękuję za odwiedziny i komentarze:)

3 komentarze:

  1. Świetnie, kocyk przeslodki ,piękne kolorki i bąbelki.Pozdrowka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne prace wykonałaś i fajnie zinterpretowałaś przysłowia. :)
    Kocyk o smoczyk - urocze. :)
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tineczko- podziwiam Cię, bo kupę roboty przy nim miałaś, bąbelki wcale takie przyjemne nie są, a tu tyle świetnych wzorów.
    Kocyk zachwyca, smoczek też, na pewno spraw wiele radości;)
    Pozdrawia serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...